Velkommen til vår blogg om Kaisa og Ariel

Velkommen til bloggen som skal handle om Ariel, katten vår, sitt liv på landet. Ariel lyder kallenavnet "Stripa", som hun hadde lært seg før hun kom til oss 7 mnd gammel.


Bloggen startet som en blogg om "Kaisa og Ariel - som hund og katt" og endrer navn 26 aug 2010 til å hete "Ariels liv på landet". Både Kaisa og Ariel er omplasseringdyr, men det viste seg at det ble vanskelig for Kaisa å leve med katt, så hun blir da overtatt av FOD fordi eier vil sikre at Kaisa kan finne sitt endelige hjem ved hjelp av kyndige hundefolk.



.


Etiketter

2010 (26) 2011 (8) angst (1) Ariel (24) Ariel og Kaisa (12) artikkel (6) bjeffing (3) disiplin (7) Halti grime (5) høst (1) juli (2) juni (1) Kaisa (7) Kula (6) link (4) mai (1) mars (1) medisin (1) mus (4) reise (1) sosialisering (5) Stripa (2) trening (4) video (2) videolink (1) vinter (7) vår (1)

søndag 8. august 2010

Kaisa er overraskende rolig på morgenkvisten....



Ja, til og med overraskende rolig i mange timer, slik vi ikke har sett henne før.

  • Ingen piping
  • Sitter og følger med i vinduet i stua, imens vi sitter på kjøkkenet
  • Ingen voldsom lek når hun koser seg med "gnage-benet" sitt
  • La seg rolig på teppet sitt og slappet av
  • Kommer innom kjøkkenet og hilser på
  • Går tilbake til stua - fremdeles helt rolig
Kun et par ganger at vi måtte korrigere henne, veldig enkelt og rolig. Hun trivdes, vi trivdes. Vi var selvfølgelig innom henne og roste henne, koste, og innimellom hadde med leverpostei-godbit-brødskive. Selv om adferden, den rolige, ønskede, ikke i utgangspunktet var oppmuntret med godbiter i dag.

WOW!!!!! Endelig..... ordene begynner å bety det de betyr, og Kaisa skjønner forskjellen.

I denne første delen av dagen, jeg skulle inn på "rommene til Ariel" og hente noe. Der var hun, kommet inn igjen for å spise og slappe av. Ariel ville komme inn til oss, og jeg sa "nei" til henne, noe hun forstår og godtar... og hun ble bare stående ved siden av å titte på meg...

Jeg gikk ut til Kaisa igjen og så ba jeg Kaisa som hadde lagt seg utenfor helt rolig, å komme å hilse på Ariel, i dørsprekken, og de hilste på hverandre. Kaisa ble littegrann for ivrig, og jeg ba henne legge seg ned.

Det gjorde hun. Og Ariel på sin side, hadde også lagt seg. Så lukket jeg døren mye mer opp, og Ariel begynte å rulle på gulvet flere ganger, som for å vise Kaisa noe (tror hun viste vennlighet).....imens jeg sto og så på. Tror ikke Kaisa så den rullingen :-) . Kaisa bare lå helt avslappet med haka i gulvet. Tror hun så på meg, såvidt.

Etter en liten stund gikk Ariel ut igjen.

Artikkel, trykk på teksten: Hvis kattungen ruller over på ryggen og strekker på bena, viser den at den er helt underdanig og har full tillit til deg. (Ariel er jo ikke kattunge lenger, og jeg vet ikke riktig om det var meg rullingen var ment til meg eller Kaisa...de har hilst snute-tilsnute senere på dagen, ute, det kommmer jeg tilbake til ..)

Ingen kommentarer:

LinkWhithin

Related Posts with Thumbnails