Velkommen til vår blogg om Kaisa og Ariel

Velkommen til bloggen som skal handle om Ariel, katten vår, sitt liv på landet. Ariel lyder kallenavnet "Stripa", som hun hadde lært seg før hun kom til oss 7 mnd gammel.


Bloggen startet som en blogg om "Kaisa og Ariel - som hund og katt" og endrer navn 26 aug 2010 til å hete "Ariels liv på landet". Både Kaisa og Ariel er omplasseringdyr, men det viste seg at det ble vanskelig for Kaisa å leve med katt, så hun blir da overtatt av FOD fordi eier vil sikre at Kaisa kan finne sitt endelige hjem ved hjelp av kyndige hundefolk.



.


Etiketter

2010 (26) 2011 (8) angst (1) Ariel (24) Ariel og Kaisa (12) artikkel (6) bjeffing (3) disiplin (7) Halti grime (5) høst (1) juli (2) juni (1) Kaisa (7) Kula (6) link (4) mai (1) mars (1) medisin (1) mus (4) reise (1) sosialisering (5) Stripa (2) trening (4) video (2) videolink (1) vinter (7) vår (1)

tirsdag 10. august 2010

Håpet er lysegrønt... møte uten bånd.



Øverst til v.: Kaisa tok skoen til Bjørn i gangen, hørte meg komme fra kjøkkenet, slapp skoen, og skyndte seg til teppet sitt og la seg til å gnage på leken sin, som hun vet hun får lov til.... hehe....skulle lure meg, ja... lov det :-) Da fikk hun kjemperos!!!

Ellers: Foten min fikk i iveren til Kaisa noen sår, og Kaisa og Ariel er inne sammen.....på den tiden bildene ble tatt, måtte ha Kaisa i bånd.

I går ettermiddag møttes Kaisa og Ariel ute. Begge to har lyst til å hilse, men dessverre, logring, piping og bjeffing gjør at Ariel trekker seg tilbake.  De fikk hilst snute-mot-snute dagen før, så en framgang er det jo.

Kaisa begynte å bli rolig forrige dagen, og har etter det vært mye, mye roligere enn tidligere. Nå trener jeg henne til ønsket adferd i stua selv om vi ikke er der, noe gjenstår, men hun har begynt å forstå. Jeg tar henne inn til oss på kjøkkenet til hun er rolig, og så får hun gå tilbake til stolen sin for å følge med i verden....noe hun liker veldig godt. Eller hun tar tøy-leke-benet sitt og ligger på plassen sin og leker med det.

Kaisa har begynt å lyde, men det å tie, det klarer hun, i sin iver, ikke ennå.

Idag, ja, i dag gikk det helt annerledes. Ariel var ute. Kaisa og jeg var i stua og så ut av vinduet. Så hørte jeg Ariel. Hun hadde hoppet inn gjennom kjøkkenvinduet, og gått inn på spisestua, rett ved oss. Når Kaisa oppdaget det, hoppet hun selvfølgelig ut av stolen, og satte etter Ariel, som hoppet opp på stolene under spisestuebordet, deretter opp på bordet, og LA SEG HELT BORT-TIL Kaisa, enda Kaisa bjeffet, logret og knurret.

Kaisa fikk lov av Ariel til å lukte på potene hennes, som hun hadde lagt helt ute på bordkanten ved snuta til Kaisa...... Kaisa var rolig ett øyeblikk etter dette. Men så startet hun med bjeffing, knurring og uling, imens halen logret. Da brøt jeg inn, og Kaisa lød meg når jeg ba henne gå ut av rommet....

WOW!!!!, sier jeg bare.....

Jeg tok Kaisa i bånd inn på kjøkkenet når hun på nytt begynte bråket sitt..... Der la hun seg, og Ariel kom bort til bordet vi har satt som skille mellom spisestua og kjøkkenet, der la hun seg etter at hun først hadde lagt seg under en stol når bråket stod på....

Nå er det nært forestående at hund og katt kan være løse i samme rom, samtidig som at vi får ønsket adferd.

Fikk ikke tatt bilder under selve møtet mellom dyrene, men ellers er bildene ifra i dag, og de overfor nevnte stedene.
Kaisa har nå vært hos oss i 3 uker og 1 dag.

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

LinkWhithin

Related Posts with Thumbnails