Velkommen til vår blogg om Kaisa og Ariel

Velkommen til bloggen som skal handle om Ariel, katten vår, sitt liv på landet. Ariel lyder kallenavnet "Stripa", som hun hadde lært seg før hun kom til oss 7 mnd gammel.


Bloggen startet som en blogg om "Kaisa og Ariel - som hund og katt" og endrer navn 26 aug 2010 til å hete "Ariels liv på landet". Både Kaisa og Ariel er omplasseringdyr, men det viste seg at det ble vanskelig for Kaisa å leve med katt, så hun blir da overtatt av FOD fordi eier vil sikre at Kaisa kan finne sitt endelige hjem ved hjelp av kyndige hundefolk.



.


Etiketter

2010 (26) 2011 (8) angst (1) Ariel (24) Ariel og Kaisa (12) artikkel (6) bjeffing (3) disiplin (7) Halti grime (5) høst (1) juli (2) juni (1) Kaisa (7) Kula (6) link (4) mai (1) mars (1) medisin (1) mus (4) reise (1) sosialisering (5) Stripa (2) trening (4) video (2) videolink (1) vinter (7) vår (1)

onsdag 31. august 2011

Eget pusebord

Eget pusebord, ja. Byfolk på landet!! Men pusen vår er prinsesse i huset, så her skal det ikke skorte på trivsel, så eget bord på kjøkkenet, det har hun fått.

Først var det meningen å lage en arbeidsøy ved å ha det bordet plassert nær komfyren. Men, det varte og rakk før jeg fikk kjøpt materialer til å "pakke rundt" bordet. Nå er det jo slik at ryggen min ikke er spesielt god, tvert imot. Og ettersom tiden gikk, fant jeg ut at det var godt å ha bordet der når pusen skulle børstes, og evnt. tørkes når pusen kom inn fra regnvær.

I tillegg til dette, puser trives jo godt i høyden, også når de spiser. Når hun kom til oss, fra dag èn, 7-8 måneder gammel, omplassert,  har hun ikke trivds med å spise alene. Dette har aldri gått over, selv om vi flyttet i fjor, og hun fikk en fin plass på vaskerommet. Hun har hele tiden hentet meg, og nødet meg til å stå hos henne, noe jeg selvfølgelig ikke alltid kunne , eller ville, for den saks skyld. Og til tider var hun veldig små-spiser.

Dette har endret seg. Nå sitter hun gjerne å spiser, til hun er mett, også når hun er alene. 
Etterhvert oppsto det flere hyggelige fordeler, blant annet har hun ikke lenger behov for å gå på benkene, der maten tilberedes, også trives hun med å være "midtpunktet" når jeg arbeider på kjøkkenet.

Nå slipper hun å bli "jaget" bort, vi slipper pus-i-maten, og hun får vært sosial med oss/meg. Hun skal selvfølgelig sjekke all maten, og det kan da foregå på en hygienisk måte. Verdens snilleste og lydige pus, tror jeg. I hvert fall hører hun alltid på meg når jeg sier "nei" til noe.

Dermed hadde vi pusebord.
.

På bordet: børste, matskål tørrfor, vannglass, matskål til ferskmat, hånkle for våte dager, og en batteridrevet fluesmekker-racket.
Og et par "dagens" med tomgods som skal minne oss på at vi skal kjøpe nytt.
.

Ingen kommentarer:

LinkWhithin

Related Posts with Thumbnails